Note For Anyone Writing About Me

Guide to Writing About Me

I am an Autistic person,not a person with autism. I am also not Aspergers. The diagnosis isn't even in the DSM anymore, and yes, I agree with the consolidation of all autistic spectrum stuff under one umbrella. I have other issues with the DSM.

I don't like Autism Speaks. I'm Disabled, not differently abled, and I am an Autistic activist. Self-advocate is true, but incomplete.

Citing My Posts

MLA: Zisk, Alyssa Hillary. "Post Title." Yes, That Too. Day Month Year of post. Web. Day Month Year of retrieval.

APA: Zisk, A. H. (Year Month Day of post.) Post Title. [Web log post]. Retrieved from http://yesthattoo.blogspot.com/post-specific-URL.

Saturday, October 5, 2013

Wow. So this happened.

Ok, so I've been in Tianjin for about a month now. Just over a month, actually. A lot of cool stuff has happened. Including...well, I said in My Problem With Homework that I'd never managed to explain my problem so a teacher understood? No longer true. I've still yet to manage it in English, but I've now done it. 
I translated this into English- it's my side of the conversation, edited a bit to make sure there is enough context for people to understand what I'm talking about, if not always why.

Trigger Warning: Reference to euthanization, Description of ableism (by teachers.)
内容包括:安乐死,残疾歧视


你知道我有问题的时候可能说不出来?我现在知道,如果问题是用中文的时候发生,中文也有说不出来的问题。

安乐死是这一次说不出来的原因。
上课的时候,老师给我们看一张图片。
如果很多人认为你有的一个问题是安乐死的好原因,你也会紧张!
知道老师不同意,而看那张图片还令我紧张,可怕。

我很难自己来开始做什么事情。(在每天持三顿饭,每天洗澡也有问题)。执行功能问题听说过吗?我还没有找到好的办法。如果我找好办法(或者你会帮我找好办法)应该没问题。
这个周末我试一试做好了中文以前不开始数学的。失败了:结果是中文,数学都没有做好。我以为如果我决定做好了中文后才可以做我感兴趣的课会有帮助。(对中文也感兴趣,而对数学更感兴趣。)
开始做什么事情是我的问题。(例如说,我做方便面的时候,23次开水才记住把热水放在碗。)
我会忘记我自己要作什么或者我知道要做什么,而很难开始。从一个活动换到另外一个活动也很难。
[老师问我以前做好作业的方法是什么。]
这是我的问题!在美国,我选的课都是上课的时候注意听就会记住,考过。我在每天要预习这样的课从来都有问题。在美国也是这样,而在美国我会选别的课。
我知道我要做。那不是我的问题。在初中,我大多是上另外一门课的时候做作业。有一天,上课的时候做好了七门课的作业。这样做也不行!我知道这样做也不行,而那时候比不做作业好一点。
我以前的做法:
1)选另外一门课(不行)
2)上课的时候做作业(不行)
我要找第三个做法。我需要帮助。

以前,老师只说因为我聪明应该会自己想到怎么做。没有人教我怎么自学。教我怎么做会有帮助。

No comments:

Post a Comment

I reserve the right to delete comments for personal attacks, derailing, dangerous comparisons, bigotry, and generally not wanting my blog to be a platform for certain things.